onsdag den 5. februar 2014

2. fastedag på 5:2

Jeg vil prøve lidt forskellige metoder af indtil jeg finder det som er det rigtige for mig. Første fastedag var jeg hjemme hele dagen og det fandt jeg ud af gjorde det væsentligt hårdere for mig at faste. Så 2. fastedag havde jeg valgt at placere på en dag hvor jeg har en masse planer. Første fastedag spiste jeg frokost og aftensmad og 2. fastedag prøvede jeg så at spise morgenmad og aftensmad.

Min morgenmad spiste jeg klokken 7 og det var proats hvilket vil sige havregrød med æggehvide som tilsættes for at tilføje protein, agavesirup og solbær (troede vi havde blåbær i fryseren, men vi var åbenbart løbet tør).


Morgenmad på fastedag: Proats med solbær

Jeg var allerede småsulten klokken 10 og da klokken blev 12 var jeg simpelthen så sulten, men så fik jeg travlt igen og så forsvandt sultfornemmelsen igen. Klokken 14 da jeg kom hjem blev det rigtig slemt, men jeg prøvede ihærdigt at ignorere min rumlende mave.

Efter hvad jeg kan se på de to 5:2 facebook grupper jeg er medlem af, så er der ikke særlig mange som lider under sulten så det er åbenbart en følelse jeg er alene med. Jeg håber godt nok at det bliver nemmere med tiden for lige nu synes jeg godt nok at det er hårdt - dermed ikke sagt umuligt!

På min første rigtige uge med 5:2 hvor jeg havde to fastedage og 5 spisedage tabte jeg 0,8 kg! :-)

Det er rigtig vigtigt at få nok vand at drikke på fastedage for den væske du normalt får gennem føden får du jo langt mindre af - og så kan man risikere at få hovedpine og blive svimmel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar