tirsdag den 15. april 2014

Status

Vi var på 5:2 i 3 uger og så skete der desværre nogle omstændigheder som gjorde at jeg ikke længere kunne følge 5:2, men nu starter vi (min mand og jeg) på 5:2 igen

Vi nåede at være på 5:2 i 3 uger og det følgende er mine tanker efter de 3 uger. 

Jeg er stadig sulten på fastedage, men det hjælper virkelig at jeg ved at jeg bare skal overleve til næste morgen hvor jeg må spise igen (og at jeg faktisk må spise okay mængder på spisedage). Nogle opfatter 5:2 som en sultekur, men det antal kalorier man skal spise på sine spisedage er faktisk en hel del når man følger sit TDEE så det vil jeg bestemt sige at den ikke er. At der desværre er en del folk som misforstår 5:2 og også begrænser deres kalorier på spisedage giver livsstilen et dårligt ry og gør faktisk også at de ikke taber sig da kroppen tror der er hungersnød og derfor holder på alle kalorier.

Jeg oplever at jeg hurtigere bliver mæt på spisedage så det er jo virkelig bonus at jeg ikke kan spise så meget på de dage! Det hjælper virkelig på min overspisning og det at få reguleret mine portionsstørrelser ned til normale portionsstørrelser. Det er jo desværre at man som overvægtig ofte kan have et lidt forskruet forhold til portioner.


Jeg har købt en vægt som viser fedtprocent og der kan jeg se at jeg taber fedt og ikke muskler! 

Jeg taster det mad jeg spiser ind i app'en Lifesum for at sørge for at jeg holder mig til kalorierne både på fastedage og spisedage. Det er bestemt ikke noget der er nødvendigt for alle, men det er noget jeg har erfaret er nødvendigt for mig lige nu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar