søndag den 19. januar 2014

Første dag på 5:2 livsstilen

Nogle kalder det for 5:2 kuren, andre for 5:2 diæten, men jeg kalder det 5:2 livsstilen fordi det er en livsstilsændring og ikke bare en kur eller diæt for mig. Igår havde jeg min rigtige første faste dag på 5:2 livsstilen. 

Jeg må spise for 680 kalorier fordi jeg er ret overvægtig - hvis man ikke er så overvægtig så skal man spise for 500 kalorier som kvinde.

Man kan udregne hvor mange kalorier man skal have på en fastedag ved at udregne end TDEE (Total Daily Energi Expenditure) og så tage 25 % af det (gang med 0,25). 
TDEE er den energi din krop har brug for, for at holde din nuværende vægt dvs. på en dag du ikke faster. Den regnes ud på baggrund af din højde, din alder, dit køn og din vægt samt hvor aktiv du er. Du kan udregne din TDEE her!

Jeg spiste ikke morgenmad igår hvilket var rigtig svært for mig. Jeg elsker nemlig morgenmad..

Til frokost spiste jeg 123 gram torskefilet (MSC-mærket) med 1 pocheret æg, 56 gram agurk, 36 gram rød peberfrugt. Torskefileten kom jeg direkte fra fryseren ind i ovnen med 1 tsk. citronsaft og 1 tsk. oyster sauce på i 15 minutter. Det gav 225 kalorier. 


Min frokost

Til aftensmad fik jeg en portion havregrød sødet med lidt agavesirup.. Og så var jeg faktisk mæt indtil den efterfølgende morgen hvilket var i morges. I morges var jeg ikke engang frådende sulten som jeg ellers havde troet at jeg ville være.. Det er altså virkelig spændende at se om 5:2 vil kunne forbedre mit forhold til mad - det virker det som om der er gode muligheder for når man læser andres erfaringer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar