onsdag den 1. januar 2014

Om at gøre noget godt for sig selv

Så er et nyt år begyndt - det bliver spændende at se hvad 2014 bringer.

Januar måned er også måneden for slankekure - fitness centrene bliver fyldt og alle ugebladene bliver fyldt med diverse mirakelkure.

Jeg har valgt mit nytårsforsæt - at passe bedre på mig selv i alle henseender. 

For mig betyder sundhed mere end bare at være normalvægtig - det handler også om at være i balance med sig selv. At have det godt med sig selv.. 
Jeg er i gang med et større arbejde på at finde ud af hvem jeg er som person, hvordan jeg vil være og hvad jeg vil med mit liv. Det er en længerevarende proces, men jeg har ikke travlt :-)

Som led i min selvudvikling havde jeg tilmeldt mig Caroline Fibæks nytårsKURsus med nydelse i lørdags. Det var spændende - hun skrev at man kunne få ændret sit mindset, så man kan tabe sig uden at give afkald på nydelse. At det handler om at drage omsorg for sig selv og ikke kaste sig ud i endnu et nytårsforsæt med fuldstændig askese. Det gav mig nogle positive input.. og en visualisering som jeg vil forsøge at lytte til nogle gange om ugen for at skabe indre billeder af mine mål. Det er bevidst via forskning at når man skaber billeder af sine mål i hjernen så arbejder hjernen videre med de billeder. 


Se mere om nytårsKURsus med nydelse her!
For at passe bedre på mig selv er der nogle tiltag jeg vil indføre.
Jeg vil træne 3 gange om ugen - det er noget som gør min krop stærkere og jeg elsker den følelse.
Min kost skal der også rettes op på - i november og december måned har vi haft så travlt at vi har købt en hel del take away. Det lider min krop under.. både vægtmæssigt og helbredsmæssigt. Jeg var syg fra 19. december - 24. december med en forkølelse (ret mild dog) og så blev jeg syg igen igår!! Mit immunforsvar er helt nede pga. den dårlige kost og den stress jeg har følt de sidste to måneder.
Jeg har aldrig været særlig god til at håndtere stress så i 2014 vil jeg også have fokus på at tage mere hensyn til mig selv. At tage de pauser uden stimuli (som f.eks. sociale arrangementer, tv og computer) som jeg har brug for.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar